Veelgestelde vragen

Verzending en levering

Levering & verzending

Hoe snel wordt mijn bestelling verstuurd?

De bestelling wordt verstuurd na ontvangst van je betaling. Bij betaling via creditcard of PayPal en bestellingen op Amazon wordt de bestelling direct verstuurd. In het geval van overschrijvingen wordt de bestelling verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.

Levering met UPS duurt meestal 5 tot 7 werkdagen en je ontvangt een trackingnummer zodat je je pakket kunt volgen.

1
Verzendpartners en tracking

Welke verzendoptioes zijn er?

We bieden twee verzendmethoden aan: UPS Parcel Shipping en Global Shipping met Deutsche Post.

Onze wereldwijde verzendmethode is specifiek voor individuele kleine, lichtgewicht producten. Pakketten verzonden met Global Shipping zijn niet verzekerd en je ontvangt geen trackingnummer als je deze verzendmethode selecteert. Je kunt hier een lijst met prijzen voor wereldwijde verzending bekijken.

Als je UPS Parcel Shipping selecteert, is jouw pakket verzekerd en ontvang je een trackingnummer voor je bestelling.

 

Waar kan ik mijn bestelling volgen?

Als je UPS Parcel Shipping als verzendmethode hebt gekozen, ontvang je een automatische bevestigingsmail zodra jouw bestelling is verzonden. In deze e-mail vind je het trackingnummer, de verwachte bezorgdatum en een link om jouw bestelling te volgen. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, controleer dan je map met spam of ongewenste e-mail.

1
Bezorgadres

Kan ik een willekeurig afleveradres kiezen?

Je kunt je huisadres invoeren, maar ook het adres van een pakketkluis, pakketwinkel of postkantoor. Controleer bij het plaatsen van je bestelling of je het juiste afleveradres hebt ingevoerd, want het afleveradres kan niet meer worden gewijzigd als het pakket eenmaal is verzonden.

Als je een fout ziet in het afleveradres nadat je pakket is verzonden, neem dan contact op via ons contactformulier.

Houd er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor het invoeren van de juiste aflevergegevens bij het plaatsen van je bestelling. Als het afleveradres dat wij ontvangen onjuist is en je bestelling niet kan worden afgeleverd, ben je zelf verantwoordelijk voor het plaatsen van een nieuwe bestelling en het betalen van eventuele extra kosten.

1
Mijn bestelling is niet aangekomen

Wat kan ik doen als mijn bestelling niet is aangekomen?

Als je bestelling niet binnen de door ons aangegeven termijn aankomt, neem dan contact op met de klantenservice via info@gusti-leer.nl met je bestelnummer.

Helaas kunnen niet-afgehaalde of onbestelbare zendingen niet opnieuw worden verzonden en worden ze terugbetaald (minus eventuele verwerkingskosten). Gegraveerde artikelen zijn hiervan uitgesloten, aangezien deze gepersonaliseerd zijn. Bij vragen kun je altijd per e-mail contact opnemen met onze klantenservice.

1

Betaling

Hoe kan ik Gusti-Leer producten betalen?

Je kunt op verschillende manier betalen. Je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • PayPal
  • Creditcard (Visa, MasterCard, American Express)
  • Amazon Pay
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Kopen op rekening
  • Bankoverschrijving (vooruitbetaling)
  • iDeal
  • Waardebon

 

Zorg ervoor dat je de juiste betaalmethode hebt geselecteerd bij het plaatsen van je bestelling om onnodige vertragingen bij het activeren van je bestelling te voorkomen. Als je 24 uur na het plaatsen van je bestelling nog geen bevestigingse-mail over je bestelling hebt ontvangen, neem dan contact op met ons supportteam. Het kan zijn dat je betaling niet is geautoriseerd of dat er een technisch probleem is opgetreden.

1
PayPal

PayPal
Je kunt snel en eenvoudig betalen met PayPal. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, word je doorgestuurd naar PayPal. Als je al een PayPal-account hebt, voer dan eenvoudig je gegevens in en bevestig je betaling. Als je geen PayPal-account hebt, kun je een eigen account openen of de optie voor een gastaccount gebruiken om je betaling te bevestigen. Zodra we je betaling hebben ontvangen, gaat je bestelling op weg naar jou. Als je je artikel(en) wilt retourneren, wordt het bedrag terugbetaald via de PayPal-gegevens die zijn verstrekt.

1
Kredietkaart

Kredietkaart

Je kunt betalen met je creditcard. Wij accepteren Europese creditcards van Mastercard of Visa. Je bestelling wordt verzonden zodra we je betaling hebben ontvangen. Als je een artikel wilt retourneren of je bestelling wilt annuleren, krijg je je geld terug via de creditcard die je hebt gebruikt om de bestelling af te ronden. We gebruiken SSL-encryptie om je creditcardgegevens te versleutelen, zodat ze veilig zijn.

1
Amazon Pay

Amazon Pay

Het is mogelijk om de geselecteerde producten in de winkelwagen met Amazon te betalen. Hiervoor wordt in de winkelwagen al de knop "Betalen met Amazon" ingedrukt. Er volgt een doorverwijzing naar de aanmelding bij Amazon. Voor de bestelling worden altijd de in het Amazon-account opgeslagen betaal- en verzendinformatie gebruikt. Als een ander afleveradres gewenst is, moet dit worden gewijzigd in het Amazon-account.

1
Apple Pay

Apple Pay

Je kunt Apple Pay gebruiken om bestellingen te betalen op je iPhone. Selecteer Apple Pay als je betaalmethode bij het afrekenen. Je wordt naar Apple Pay op je iPhone geleid nadat je je bestelling hebt geplaatst. Bevestig je betaalgegevens en voltooi je aankoop. Je items worden verzonden zodra we je betaling hebben ontvangen. Als je je artikel(en) wilt retourneren, wordt je betaling teruggestort via Apple Pay met de door jou verstrekte gegevens.

1
Google Pay

Google Pay

is een snelle en eenvoudige manier om te betalen met de opgeslagen creditcard. Je kunt Google Pay kiezen als betaalmethode wanneer je online in onze webshop winkelt. Als je naar de kassa gaat, selecteer gewoon "Google Pay" als betaalmethode en vul de benodigde gegevens in. Zodra je bestelling is bevestigd, wordt je levering door ons verzonden.

1
Kopen op rekening

Hoe betaal ik op rekening?

Als je op rekening koopt, maak dan het uitstaande bedrag ZONDER 14 DAGEN na ontvangst van de levering over. Betaal alleen voor de artikelen die je houdt. Artikelen die je retourneert, worden na ontvangst in ons magazijn aan je gecrediteerd.

1
Bankoverschrijving (vooruitbetaling)

Bankoverschrijving (vooruitbetaling)

Als je kiest voor betaling via overschrijving, sturen wij je de orderbevestiging per e-mail en onze bankgegevens. Het factuurbedrag kan binnen 14 dagen worden overgeschreven naar de aangegeven rekening onder vermelding van het ordernummer. Met de nieuwe Europese overschrijving duurt het maximaal een werkdag en bij een overboeking bij jouw bank maximaal twee werkdagen totdat wij jouw betaling ontvangen. Zodra we dit ontvangen, wordt je bestelling zo spoedig mogelijk (meestal binnen 24 uur) worden verzonden. Als je niet tevreden bent met jouw product, wordt het bedrag teruggestort op de bankrekening waarmee je de overboeking hebt gedaan.

1
Waardebon

Hoe betaal ik met mijn voucher?

Je kunt je voucher gebruiken bij het afrekenen. Voer eenvoudig de code in tijdens de tweede stap van het afrekenproces (betaalmethode). Klik vervolgens op de pijl aan de rechterkant om je voucher te activeren. Meer informatie vind je op onze infopagina: Hoe kan ik mijn vouchercode inwisselen? 

Hoe weet ik of mijn voucher is ingewisseld?

De nieuwe prijs voor je bestelling wordt weergegeven in je winkelmandje en op je orderbevestiging.

Moet ik de vouchercode precies invoeren zoals deze op mijn voucher staat?

Ja! Voer de vouchercode precies in zoals deze op je voucher staat (inclusief hoofdletters en kleine letters).

Kan ik mijn voucher meer dan eens gebruiken?

Je kunt je voucher slechts één keer gebruiken.

Kan ik meerdere vouchers voor dezelfde bestelling gebruiken?

Je kunt slechts één voucher per bestelling gebruiken.

Mijn voucher werkte niet, wat moet ik doen?

Controleer of je de vouchercode correct hebt ingevoerd (precies zoals deze op de voucher staat). Als je dit hebt gedaan en de voucher werkt nog steeds niet, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam op info@gusti-leer.nl

1

Retour / ruiling / reparatie

Wanneer kan ik een artikel retouneren?

 

Wanneer kan ik een artikel retouneren?

De aankoop mag binnen 14 dagen worden herroepen zonder opgaaf van redenen. De ​​14 dagen beginnen op de datum waarop de laatste bestelling wordt aangenomen (bijv. in een gedeeltelijke levering). Zolang het product intact en met alle etiketten in de originele verpakking zonder gebruikssporen binnen 14 dagen na melding wordt geretourneerd, zullen we de retour accepteren.

Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt eveneens voor gegraveerde artikelen.

 

Kan ik artikelen uit één en dezelfde bestelling, die verdeeld waren over meerdere bezorgingen, in één pakket terugsturen?

Dat kan. Vul in dat geval alsjeblieft alle retourformulieren van deze bestelling in en voeg ze toe aan de retourzending.

Houd er rekening mee, dat gegraveerde artikelen niet geretourneerd kunnen worden, omdat hier geen herroepingsrecht van kracht is.

1
Wie betaalt de retourkosten van mijn bestelling?

Wat zijn de kosten voor de retourzending van een artikel?

Retourzending uit Nederland/België

Als je gebruik maakt van het retourlabel in ons retourportaal berekenen wij geen verdere kosten. Wij willen je verzoeken om van dit aanbod gebruik te maken, omdat bij zelf gefrankeerde pakketten geen terugbetaling van de retourkosten mogelijk is.

Ons retourportaal vind je hier: KLIK

De retourtermijn is 14 dagen! Daarna is het niet meer mogelijk om een ​​retourlabel aan te maken! Retourneren is dan niet meer mogelijk!

 

Hoe kom ik aan een retourlabel?

Wil je één of meerdere producten uit je bestelling aan ons retourneren? Hier kun je een retourzending opgeven voor afzonderlijke producten in je bestelling. Wij vinden het jammer dat je je favoriete leren item retour wilt sturen. Maar we helpen je graag verder.

Ons retourportaal vind je hier: KLIK

Houd er rekening mee dat artikelen met een gravure niet kunnen worden geretourneerd, aangezien hier geen herroepingsrecht van kracht is.

1
Kan ik artikelen ruilen?

Hoe kan ik een besteld artikel omruilen?

 

Wij bieden helaas geen mogelijkheid tot ruilen aan. Mocht een product niet bevallen o.i.d. dan kan dit uiteraard geretourneerd worden. Na goede ontvangst van de retourzending betalen wij het aankoopbedrag terug. In de tussentijd kan het juiste product weer besteld worden. Op deze manier is er geen wachttijd totdat de retourzending door ons is verwerkt. Het is helaas niet mogelijk om bedragen van verschillende bestellingen te verrekenen.

Ons retourportaal vind je hier: KLIK

 

1
Reparaties

 

Mijn Gusti Leer product moet gerepareerd worden. Zal ik het terugsturen? Wie dekt de kosten van de reparatie?

Neem contact op met info@gusti-leer.nl en beschrijf het probleem, inclusief foto's waar mogelijk. In de meeste gevallen zal Gusti Leather een reparatie voorstellen en de kosten van de reparatie dekken, binnen 1 jaar na de oorspronkelijke aankoop. Als de aankoop meer dan 1 jaar geleden is, of als er een fout is doordat het product verkeerd is behandeld, kunnen er servicekosten in rekening worden gebracht. We geven geen garantie op ritsen, dus jij bent verantwoordelijk voor eventuele reparaties aan ritsen. We repareren geen artikelen in ons magazijn in de EU, omdat dit duur kan zijn voor jou en voor ons vanwege douanekosten. Zodra we het beschadigde artikel via foto's hebben geïnspecteerd, bieden we een korting of lokale reparatie aan. Dit wordt individueel bepaald. Stuur een e-mail naar info@gusti-leer.nl voor meer informatie.

1

Aangepaste producten en gegraveerde artikelen

Artikelen graveren

Kan ik individueel ontworpen tassen en leren producten bij u bestellen?

Bij sommige van onze artikelen kan je het product personaliseren met een gravure. Voor elk item dat kan worden gegraveerd, verschijnt een knop "Graveren toevoegen" boven de knop Kopen in de winkel. Een gewenste gravure kan worden ingevoerd door op de knop te klikken.

1
Retourneren van gegraveerde artikelen

Kan ik gepersonaliseerde tassen en accessoires bestellen bij Gusti Leer?

Ja! Je kunt veel van onze producten personaliseren. Je weet welke producten je kunt graveren omdat het vakje "Voeg je persoonlijke gravure toe" wordt weergegeven op de productpagina naast de productafbeelding.

Typ gewoon de tekst die u op het product wilt graveren in het vakje "Graveertekst..." en klik vervolgens op "Gravure aanbrengen". Meer informatie over het personaliseren van onze producten vindt u hier (link naar graveerpagina).

Als u meer dan 30 gegraveerde producten wilt bestellen, neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail op info@gusti-leer.nl voor informatie over kwantumkortingen.

Wij bieden geen gravures van logo's of afbeeldingen aan. Gravures kunnen niet worden gewijzigd als de bestelling eenmaal is geplaatst.

1

Tips voor verzorging

Hoe verzorg ik mijn Gusti Leder nature product?

Hoe verzorg ik mijn Gusti Leder natuurproduct?

Uw Gusti Leder natuurproduct kan behandeld worden met bijenwas of zonnebloemolie. Zorg ervoor dat je een lichte, gelijkmatige laag aanbrengt. Test het eerst op de hoek van uw item, omdat het leer donkerder kan worden.

Waarom zitten er gaten of krassen op het leer?

We gebruiken huiden van geiten met vrije uitloop om onze Gusti Leder nature producten te creëren. Dit betekent dat het leer kleine krassen kan hebben van de bomen of struiken waar de geiten werden grootgebracht, wat bewijst hoe natuurlijk onze producten zijn.

Waarom ziet mijn product er anders uit dan op de website?

We werken met verschillende producenten en kleine familiebedrijven. Dit kan leiden tot variaties in kleur, tint, stiksels en binnenvoering. Elk product is uniek en eventuele verschillen worden vermeld in de productbeschrijving. Sommige van onze producten zijn ook natuurlijk geverfd met papaver, saffraan en indigo, wat ook kan leiden tot kleine variaties in kleur.

Hoe kan ik mijn product beschermen tegen regen?

Regen heeft meestal geen negatief effect op onze leren producten. We raden echter aan om de tas te beschermen tegen onnodige regen of vocht.

1
Wat kan ik tegen een sterke geur van mijn leren artikel doen?

Hoe kom ik van de geur van mijn lederproduct af?

Al onze Gusti Leder natuurproducten zijn gelooid en geolied met plantaardige materialen. We raden aan om je nieuwe product zo veel mogelijk te gebruiken om de leergeur te verminderen. De geur van het leer zou moeten verdwijnen binnen 14 dagen na het gebruik van je item. Je kunt een product op basis van bijenwas aanbrengen op het oppervlak van het leer als een kortetermijnoplossing. We raden ook aan om een geurkussen in je nieuwe tas te doen. Helaas helpt het simpelweg luchten van de tas niet om de geur te verminderen.

1
Wat is de witte stof op het oppervlak van mijn leren artikel?

Wat zijn de witte vlekken op het oppervlak van het leder?

Het is mogelijk dat je af en toe kleine witte vlekken of vlekken ziet op je nieuwe Gusti Leder nature product. Deze vetvlekken komen van ghee, dat gebruikt wordt in het productieproces. Ze zijn gemakkelijk te verwijderen. We raden aan om het leer langzaam te verwarmen en af te vegen met een schone, droge doek. Houd er rekening mee dat klanten verantwoordelijk zijn voor eventuele vlekken die ontstaan als gevolg van onjuiste behandeling van onze producten.

1
Hoe verzorg ik mijn Gusti Leder studio product?

Hoe verzorg ik mijn Gusti Leder studioproduct?

Je bewust zijn van het soort leer waarvan je Gusti Leder studioproduct gemaakt is, is de eerste stap in het goed verzorgen ervan. Er is een verzorgingsproduct voor elk type leer, of het nu suède, glad leer of ruw leer is, dat zal helpen om je item jarenlang zacht en soepel te houden. Je vindt deze verzorgingsproducten in de meeste supermarkten of schoenenwinkels. We raden je ten zeerste aan om een waterafstotende spray te gebruiken die geschikt is voor het leer op het product zodra je het hebt uitgepakt.

Waarom ziet mijn product er anders uit dan het product op de website? 

Onze Gusti Leder studio producten zouden niet te veel moeten verschillen van de foto's op onze website. Leer is echter een natuurlijk materiaal en elke huid is uniek. Als je opmerkingen of vragen hebt, neem dan contact met ons op via info@gusti-leer.nl.

Hoe kan ik mijn product beschermen tegen regen?

Regen heeft meestal geen negatief effect op onze leren producten. We raden echter aan om de tas te beschermen tegen onnodige regen of vocht en te behandelen met een onderhoudsproduct dat geschikt is voor het soort leer.

 

 

 

 

1

Terugbetaling en korting

Hoe snel wordt het aankoopbedrag in het geval van een retournering terugbetaald?

Hoe snel krijg ik mijn geld terug?

Normaal gesproken betalen we het geld binnen 14 werkdagen terug als we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. We verontschuldigen ons voor het ongemak als het proces langer duurt dan dit. Zorg ervoor dat je de juiste gegevens hebt ingevuld op je retourformulier, zodat we het proces kunnen versnellen.

1
Krijg ik als handelaar korting?

Kan ik korting krijgen als ik een dealer/winkelier ben?

Nee, we bieden niet langer dealerkortingen aan. Onze excuses voor dit ongemak.

1
Bestaat de mogelijkheid tot kwantumkorting?

Kan ik korting krijgen op bulkbestellingen?

In de meeste gevallen geven we geen bulkkortingen. We kunnen echter wel korting geven op bestellingen van meer dan €1700.

Neem contact op met onze klantenservice op info@gusti-leer.nl als je meer dan 50 eenheden van het product wilt kopen.

1
BTW

Hoe gaan wij om met de BTW?

Ons online aanbod is uitsluitend bestemd voor privé personen. Geen verkoop aan zakelijke klanten

1
Antwoord niet gevonden?
Gebruik ons contactformulier om je vraag aan ons te stellen naar het contactformulier
gusti-leer.nl Reviews with ekomi.nl