Veelgestelde vragen
Levering en verzending
Hoe snel wordt mijn bestelling verstuurd?
De bestelling wordt verstuurd na ontvangst van je betaling. Bij betaling via creditcard of PayPal en bestellingen op Amazon wordt de bestelling direct verstuurd. In het geval van overschrijvingen wordt de bestelling verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.
Welke verzendoptioes zijn er?
We bieden twee verzendmethoden aan: UPS Parcel Shipping en Global Shipping met Deutsche Post.
Onze wereldwijde verzendmethode is specifiek voor individuele kleine, lichtgewicht producten. Pakketten verzonden met Global Shipping zijn niet verzekerd en je ontvangt geen trackingnummer als je deze verzendmethode selecteert. Je kunt hier een lijst met prijzen voor wereldwijde verzending bekijken.
Als je UPS Parcel Shipping selecteert, is jouw pakket verzekerd en ontvang je een trackingnummer voor je bestelling.
Waar kan ik mijn bestelling volgen?
Als je UPS Parcel Shipping als verzendmethode hebt gekozen, ontvang je een automatische bevestigingsmail zodra jouw bestelling is verzonden. In deze e-mail vind je het trackingnummer, de verwachte bezorgdatum en een link om jouw bestelling te volgen. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, controleer dan je map met spam of ongewenste e-mail.
Kan ik elk adres gebruiken als bezorgadres?
Als bezorgadres kan je alleen een woonadres gebruiken. Er is helaas geen mogelijkheid om servicepoints of postkantoren aan te geven.
Hoe lang bedraagt de levertijd?
Vanwege de coronacrisis zijn de levertijden wat langer dan normaal. De gemiddelde levertijd met UPS bedraagt tussen de 5 en 7 werkdagen. De gemiddelde levertijd met Deutsche Post bedraagt tussen de 10 en 15 werkdagen.
Wordt mijn bestelling opnieuw verstuurd bij een verkeerd bezorgadres?
Onze klanten zijn verantwoordelijk voor de opgave van het juiste adres. Als er fouten in het leveringsadres zijn, kan de klant de bestelling opnieuw plaatsen. De kosten worden betaald door de klant zelf.
Wat kan ik doen als mijn bestelling niet is aangekomen?
Als je bestelling niet binnen de door ons aangegeven termijn aankomt, neem dan contact op met de klantenservice via info@gusti-leer.nl met je bestelnummer.
Helaas kunnen niet-afgehaalde of onbestelbare zendingen niet opnieuw worden verzonden en worden ze terugbetaald (minus eventuele verwerkingskosten). Gegraveerde artikelen zijn hiervan uitgesloten, aangezien deze gepersonaliseerd zijn. Bij vragen kun je altijd per e-mail contact opnemen met onze klantenservice.
Betaling
Je kunt op verschillende manier betalen. Je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:
- PayPal
- Visa
- MasterCard
- SOFORT Online bankoverschrijving
- Vooruitbetaling via overschrijving
- Automatische incasso
- Kopen op rekening
Indien je kiest om met PayPal te betalen, wordt je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account hebt, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna wordt je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.
Om te betalen met jouw Visa-kaart kan je in het afrekenmenu de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kan je op Visa klikken.
Om te betalen met jouw MasterCard kan je in het afrekenen de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kun je op MasterCard klikken.
Als je kiest voor betaling via overschrijving, sturen wij je de orderbevestiging per e-mail en onze bankgegevens. Het factuurbedrag kan binnen 14 dagen worden overgeschreven naar de aangegeven rekening onder vermelding van het ordernummer. Met de nieuwe Europese overschrijving duurt het maximaal een werkdag en bij een overboeking bij jouw bank maximaal twee werkdagen totdat wij jouw betaling ontvangen. Zodra we dit ontvangen, wordt je bestelling zo spoedig mogelijk (meestal binnen 24 uur) worden verzonden. Als je niet tevreden bent met jouw product, wordt het bedrag teruggestort op de bankrekening waarmee je de overboeking hebt gedaan.
Geautomatiseerde vooruitbetaling per overschrijving en verwerking van jouw betaling binnen een paar seconden. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na betaling met Sofort, ontvang je een opwaardeercode per e-mail.
De elektronische automatische incasso is gemakkelijk en veilig. Je hoeft alleen jouw bankrekening op te geven van waaruit het bestellingsbedrag na één keer door PayOne kan worden afgeboekt. De procedure is automatisch geactiveerd voor vaste klanten bij Gusti-Leder.de. De bestelde artikelen worden direct verstuurd. Bij betaling via automatische incasso vindt de belasting van uw account alleen plaats bij verzending van de goederen.
Deze mogelijkheid wordt geboden door payolution GmbH. Houd er rekening mee dat de credit rating vereist is!
Bij aankoop op rekening leveren wij de bestelde artikelen gemakkelijk bij je thuis af en je kunt de goederen in alle rust controleren. Je ontvangt een factuur van ons en moet betalen via een bankoverschrijving binnen de periode die op de factuur staat vermeld. Als je iets wil retourneren, trek je eenvoudigweg de waarde van het artikel van het factuurbedrag af en maak je het verschil over.
Let op! Helaas is het kopen op rekening momenteel vanwege technische problemen niet mogelijk! We werken al aan een oplossing. Bedankt voor je begrip.
Retour / ruiling / reparatie
Wanneer kan ik een artikel retouneren?
De aankoop mag binnen 14 dagen worden herroepen zonder opgaaf van redenen. De 14 dagen beginnen op de datum waarop de laatste bestelling wordt aangenomen (bijv. in een gedeeltelijke levering). Zolang het product intact en met alle etiketten in de originele verpakking zonder gebruikssporen binnen 14 dagen na melding wordt geretourneerd, zullen we de retour accepteren.
Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt eveneens voor gegraveerde artikelen.
Kan ik artikelen uit één en dezelfde bestelling, die verdeeld waren over meerdere bezorgingen, in één pakket terugsturen?
Dat kan. Vul in dat geval alsjeblieft alle retourformulieren van deze bestelling in en voeg ze toe aan de retourzending.
Houd er rekening mee, dat gegraveerde artikelen niet geretourneerd kunnen worden, omdat hier geen herroepingsrecht van kracht is.
Als je een product wilt terugsturen, stuur dan een bericht aan onze klantenservice info@gusti-leer.nl. Je ontvangt dan van ons een link naar een retourformulier, dat je kunt uitprinten. Vul jouw gegevens volledig in en geef je klantnummer aan. Dit nummer vind je ook in de verzendbevestiging.
Wat zijn de kosten voor de retourzending van een artikel?
Retourzending uit Nederland/België
Als je gebruik maakt van het retourlabel in ons retourportaal berekenen wij geen verdere kosten. Wij willen je verzoeken om van dit aanbod gebruik te maken, omdat bij zelf gefrankeerde pakketten geen terugbetaling van de retourkosten mogelijk is.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
De retourtermijn is 14 dagen! Daarna is het niet meer mogelijk om een retourlabel aan te maken! Retourneren is dan niet meer mogelijk!
Hoe kom ik aan een retourlabel?
Wil je één of meerdere producten uit je bestelling aan ons retourneren? Hier kun je een retourzending opgeven voor afzonderlijke producten in je bestelling. Wij vinden het jammer dat je je favoriete leren item retour wilt sturen. Maar we helpen je graag verder.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
Houd er rekening mee dat artikelen met een gravure niet kunnen worden geretourneerd, aangezien hier geen herroepingsrecht van kracht is.
Een reclamatie kan alleen na afspraak met de klantenservice geaccepteerd worden. Stuur hiervoor een bericht naar info@gusti-leer.nl. In geval van een reclamatie, betalen wij de verzendkosten. Wij vragen je om van dit aanbod gebruik te maken in plaats van zelf frankeren. Als er geen gebruik wordt gemaakt van het aanbod, kunnen wij de kosten niet restitueren.
Hoe kan ik een besteld artikel omruilen?
Wij bieden helaas geen mogelijkheid tot ruilen aan. Mocht een product niet bevallen o.i.d. dan kan dit uiteraard geretourneerd worden. Na goede ontvangst van de retourzending betalen wij het aankoopbedrag terug. In de tussentijd kan het juiste product weer besteld worden. Op deze manier is er geen wachttijd totdat de retourzending door ons is verwerkt. Het is helaas niet mogelijk om bedragen van verschillende bestellingen te verrekenen.
Ons retourportaal vind je hier: KLIK
Ten eerste vragen we je om elke reclamatie bij de klantenservice te melden door een bericht te sturen aan info@gusti-leer.nl. Vermeld hierbij het probleem en voeg foto´s toe indien mogelijk. Wij bieden meestal een kosteloze reparatie door Gusti Leer aan. Is de aankoop meer dan 6 maanden geleden of is de schade ontstaan door onzorgvuldig gebruik, dan kan Gusti een deel van de reparatiekosten vergoeden.
Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Ook bieden wij voor deze artikelen geen reparaties aan.
Aangepaste producten en gegraveerde artikelen
Kan ik individueel ontworpen tassen en leren producten bij u bestellen?
Bij sommige van onze artikelen kan je het product personaliseren met een gravure. Voor elk item dat kan worden gegraveerd, verschijnt een knop "Graveren toevoegen" boven de knop Kopen in de winkel. Een gewenste gravure kan worden ingevoerd door op de knop te klikken.
Kan ik een gegraveerd artikel retourneren als ik het niet leuk vind?
Helaas kunnen gegraveerde artikelen niet worden geretourneerd omdat het aangepaste, gepersonaliseerde producten zijn.
Onderhoud Gusti Leder nature producten
Alle Gusti Leer nature-producten worden puur plantaardig gelooid en met olie gekleurd. Hiertoe worden uitsluitend plantaardige stoffen gebruikt.
De geur is een kenmerk van deze manier van looien. Alleen het regelmatig dragen en gebruiken van de producten zal op termijn de geur doen verminderen. Binnen 14 dagen zou de geur moeten zijn vervlogen. De vermindering van geur kan sneller worden bereikt als aan de buitenkant van het artikel voorzichtig leervet op basis van bijenwas wordt aangebracht. Het kan voor alle artikelen een aangename oplossing zijn, een geurzakje erin te leggen.
Het heeft geen effect op de geur van de producten als deze slechts worden geventileerd.
In zeldzame gevallen komt het voor, dat op de Gusti Leer nature-producten witte vlekken te zien zijn. Dit zijn geen schimmels, maar talg (Ghee), die door de producenten voor de verzorging wordt gebruikt. Deze vlekken ontstaan, als het leer navet. Wij adviseren deze plekken licht te verwarmen en vervolgens met een microvezeldoek voorzichtig schoon te maken. Op deze manier kan het leer het vet beter opnemen. Daarna kan een voor het leer passend verzorgingsproduct worden aangebracht.
De Gusti Leer nature producten kunnen met bijenwas worden behandeld. Als alternatief kan ook zonnebloemolie worden gebruikt.
Let erop, dat het vet voorzichtig op het leer wordt aangebracht en dat het daarna goed wordt ingewreven. Het is zinvol elk verzorgingsproduct op een onopvallende plek te testen voordat het wordt aangebracht op het hele product. Door de behandeling met vet kan het leer iets donkerder worden.
Het bij Gusti Leer nature-producten gebruikte leer is afkomstig van vrije uitloop dieren. Deze vorm van het houden van dieren kan tot gevolg hebben, dat de dieren soms krassen hebben opgelopen, die door struiken werden veroorzaakt. Tijdens het looien kan het gebeuren, dat op deze plekken gaatjes of onregelmatigheden ontstaan. Onopvallende, kleine gaatjes in het leer zien wij dan ook als natuurlijk en aanvaardbaar. Wij kunnen de artikelen, die voor het verzenden worden uitgezocht, niet beïnvloeden, dit omdat wij met externe verzend-dienstverleners samenwerken. We adviseren om deze reden, van een retour omtrent een dusdanig manco af te zien.
Onderhoud Gusti Leder studio producten
Gusti Leer studio-producten kunnen met impregneerspray worden behandeld. Principieel worden voor de extra verzorging alleen producten gebruikt, die op het specifieke leer zijn afgestemd.
In principe zullen er geen al te grote verschillen tussen de Gusti Leer studio-producten en de afbeeldingen bestaan. Als dit wel een keer het geval zou zijn, bieden we onze excuses voor de mindere kwaliteit afbeelding aan. Wij ontvangen graag per e-mail: info@gusti-leer.nl verdere informatie met betrekking tot dit ongemak. Bedankt!
Als het Gusti Leer studio-product wordt behandeld als in de verzorgingsinstructies geadviseerd wordt, dan zou regen in principe geen invloed op het uiterlijk of op de kwaliteit van het leer moeten hebben. Ondanks dat, adviseren wij, de leren producten voor gebruik te impregneren en ze niet onnodig aan water bloot te stellen.
Terugbetaling en korting
Normaal gesproken betalen we het aankoopbedrag binnen 5 tot 7 werkdagen na ontvangst van de retour terug. Indien er in sommige gevallen toch vertragingen optreden, vragen wij hier je begrip voor. Om het proces te versnellen vragen we je erop te letten, dat je je gegevens juist en volledig op de retourbrief invult.
Nee. Onze producten zijn uitsluitend bestemd voor de verkoop aan particuliere klanten.
Over het algemeen wordt er geen kwantumkorting verleend. Uitzonderingen daarop zijn aankopen van zeer grote aantallen van bepaalde producten.
In dergelijke gevallen bestaat de mogelijkheid om in aanmerking voor korting te komen. Graag verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice: info@gusti-leer.nl.
Hoe gaan wij om met de BTW?
Ons online aanbod is uitsluitend bestemd voor privé personen. Geen verkoop aan zakelijke klanten.