Veelgestelde vragen

Levering en verzending

Bestellingsverwerkingstijd

Hoe snel wordt mijn bestelling verstuurd?

De bestelling wordt verstuurd na ontvangst van je betaling. Bij betaling via creditcard of PayPal en bestellingen op Amazon wordt de bestelling direct verstuurd. In het geval van overschrijvingen wordt de bestelling verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.

1
Bestelling volgen

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

In de automatische bevestigingsmail vind je alle informatie over de verzending die je nodig hebt om de bestelling te volgen: track-and-trace nummer, leveringsfirma en de verwachte bezorgdatum.

1
Bezorgadres

Kan ik elk adres gebruiken als bezorgadres?

&gtAls bezorgadres kan je alleen een woonadres gebruiken. Er is helaas geen mogelijkheid om servicepoints of postkantoren aan te geven

1
Levertijd

Hoe lang bedraagt de levertijd?

De gemiddelde levertijd bedraagt tussen de 5 en 7 werkdagen. De verzending van gegraveerde artikelen gebeurt binnen ongeveer 8-10 werkdagen.

1
Mislukte bezorgpoging

Wordt mijn bestelling opnieuw verstuurd bij een verkeerd bezorgadres?

Onze klanten zijn verantwoordelijk voor de opgave van het juiste adres. Als er fouten in het leveringsadres zijn, kan de klant de bestelling opnieuw plaatsen. De kosten worden betaald door de klant zelf.

1

Betaling

Hoe kan ik Gusti-Leer producten betalen?

Je kunt op verschillende manier betalen. Je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

  • PayPal
  • Visa
  • MasterCard
  • SOFORT Online bankoverschrijving
  • Vooruitbetaling via overschrijving
  • Automatische incasso
  • Kopen op rekening
1
Betalen met PayPal

Indien je kiest om met PayPal te betalen, wordt je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account hebt, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna wordt je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.

1
Betalen met Visa

Om te betalen met jouw Visa-kaart kan je in het afrekenmenu de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kan je op Visa klikken.

1
Betalen met MasterCard

Om te betalen met jouw MasterCard kan je in het afrekenen de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kun je op MasterCard klikken.

1
Vooruitbetaling via overschrijving

Als u kiest voor betaling via overschrijving, sturen wij u de orderbevestiging per e-mail en onze bankgegevens. Het factuurbedrag kan binnen 14 dagen worden overgeschreven naar de aangegeven rekening onder vermelding van het ordernummer. Met de nieuwe Europese overschrijving duurt het maximaal een werkdag en bij een overboeking bij uw bank maximaal twee werkdagen totdat wij uw betaling ontvangen. Zodra we dit ontvangen, wordt uw bestelling zo spoedig mogelijk (meestal binnen 24 uur) worden verzonden. Als u niet tevreden bent met uw product, wordt het bedrag teruggestort op de bankrekening waarmee u de overboeking hebt gedaan.

1
SOFORT bankoverschrijving

Geautomatiseerde vooruitbetaling per overschrijving en verwerking van uw betaling binnen een paar seconden. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na betaling met Sofort, ontvangt u een opwaardeercode per e-mail.

1
Automatische incasso

De elektronische automatische incasso is gemakkelijk en veilig. Je hoeft alleen jouw bankrekening op te geven van waaruit het bestellingsbedrag na één keer door PayOne kan worden afgeboekt. De procedure is automatisch geactiveerd voor vaste klanten bij Gusti-Leder.de. De bestelde artikelen worden direct verstuurd. Bij betaling via automatische incasso vindt de belasting van uw account alleen plaats bij verzending van de goederen.

1
Kopen op rekening

Deze mogelijkheid wordt geboden door payolution GmbH. Houd er rekening mee dat de credit rating vereist is!
Bij aankoop op rekening leveren wij de bestelde artikelen gemakkelijk bij je thuis af en je kunt de goederen in alle rust controleren. Je ontvangt een factuur van ons en moet betalen via een bankoverschrijving binnen de periode die op de factuur staat vermeld. Als je iets wil retourneren, trek je eenvoudigweg de waarde van het artikel van het factuurbedrag af en maak je het verschil over.

 

Let op! Helaas is het kopen op rekening momenteel vanwege technische problemen niet mogelijk! We werken al aan een oplossing. Bedankt voor je begrip.

1

Retour / ruiling / reparatie

Wanneer kan ik een artikel retouneren?

De aankoop mag binnen 30 dagen worden herroepen zonder opgaaf van redenen. De ​​30 dagen beginnen op de datum waarop de laatste bestelling wordt aangenomen (bijv. in een gedeeltelijke levering). Zolang het product intact en met alle etiketten in de originele verpakking zonder gebruikssporen wordt geretourneerd, zullen we het terugnemen, zelfs na het einde van de 30 dagen (bijv. als het een cadeau was).

Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Dit geldt eveneens voor gegraveerde artikelen.

1
Hoe retourneer ik artikelen?

 

Als je een product wilt terugsturen, moet je een bericht sturen aan onze klantenservice info@gusti-leer.nl. Je ontvangt dan van ons een link naar een retourformulier, dat je kunt uitprinten. Vul jouw gegevens volledig in en geef je klantnummer aan. Dit nummer vind je ook in de verzendbevestiging.

 

1
Wie betaalt de retourkosten van mijn bestelling?

Retourzendingen uit Nederland kosten 3,50€ die worden afgetrokken van het terugbetaalde bedrag. Wij vragen je om dit aanbod te gebruiken in plaats van zelf frankeren. Als er geen gebruik wordt gemaakt van het aanbod, kunnen wij de kosten niet vergoeden.

1
Wie betaalt de kosten van de verzending van een reclamatie?

Een reclamatie kan alleen na afspraak met de klantenservice geaccepteerd worden. Stuur hiervoor een bericht naar info@gusti-leer.nl. In geval van een reclamatie, betalen wij de verzendkosten. Wij vragen je om van dit aanbod gebruik te maken in plaats van zelf frankeren. Als er geen gebruik wordt gemaakt van het aanbod, kunnen wij de kosten niet restitueren.

1
Kan ik artikelen ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om artikelen te ruilen, maar natuurlijk kun je producten retourneren. Na ontvangst van het geretourneerde product zullen wij het aankoopbedrag terugbetalen. Ondertussen kan je een nieuwe bestelling plaatsen. Op deze manier ontstaat ook er ook geen lange wachttijd door het verwerken van het ruilen van artikelen.

1
Reparaties

Ten eerste vragen we je om elke reclamatie bij de klantenservice te melden door een bericht te sturen aan info@gusti-leer.nl. Vermeld hierbij het probleem en voeg foto´s toe indien mogelijk. Wij bieden meestal een kosteloze reparatie door Gusti Leer aan. Is de aankoop meer dan 6 maanden geleden of is de schade ontstaan door onzorgvuldig gebruik, dan kan Gusti een deel van de reparatiekosten vergoeden.

Outlet artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Ook bieden wij voor deze artikelen geen reparaties aan.

1

Aangepaste producten en gegraveerde artikelen

Artikelen graveren

Kan ik individueel ontworpen tassen en leren producten bij u bestellen?

Bij sommige van onze artikelen kan je het product personaliseren met een gravure. Voor elk item dat kan worden gegraveerd, verschijnt een knop "Graveren toevoegen" boven de knop Kopen in de winkel. Een gewenste gravure kan worden ingevoerd door op de knop te klikken.

1
Retourneren van gegraveerde artikelen

Kan ik een gegraveerd artikel retourneren als ik het niet leuk vind?

Helaas kunnen gegraveerde artikelen niet worden geretourneerd omdat het aangepaste, gepersonaliseerde producten zijn.

1

Onderhoud Gusti Leder nature producten

Hoe verzorg ik mijn Gusti Leer nature product?

De Gusti Leer nature producten kunnen met bijenwas worden behandeld. Als alternatief kan ook zonnebloemolie worden gebruikt.
Let erop, dat het vet voorzichtig op het leer wordt aangebracht en dat het daarna goed wordt ingewreven. Het is zinvol elk verzorgingsproduct op een onopvallende plek te testen voordat het wordt aangebracht op het hele product. Door de behandeling met vet kan het leer iets donkerder worden.

1
Wat kan ik tegen een sterke geur van mijn leren artikel doen?

 

Alle Gusti Leer nature-producten worden puur plantaardig gelooid en met olie gekleurd. Hiertoe worden uitsluitend plantaardige stoffen gebruikt.
De geur is een kenmerk van deze manier van looien. Alleen het regelmatig dragen en gebruiken van de producten zal op termijn de geur doen verminderen. Binnen 14 dagen zou de geur moeten zijn vervlogen. De vermindering van geur kan sneller worden bereikt als aan de buitenkant van het artikel voorzichtig leervet op basis van bijenwas wordt aangebracht. Het kan voor alle artikelen een aangename oplossing zijn, een geurzakje erin te leggen.
Het heeft geen effect op de geur van de producten als deze slechts  worden geventileerd.

1
Wat is de witte stof op het oppervlak van mijn leren artikel?

 

In zeldzame gevallen komt het voor, dat op de Gusti Leer nature-producten witte vlekken te zien zijn. Dit zijn geen schimmels, maar talg (Ghee), die door de producenten voor de verzorging wordt gebruikt. Deze vlekken ontstaan, als het leer navet. Wij adviseren deze plekken licht te verwarmen en vervolgens met een microvezeldoek voorzichtig schoon te maken. Op deze manier kan het leer het vet beter opnemen. Daarna kan een voor het leer passend verzorgingsproduct worden aangebracht.

1
Mijn product is beschadigd

Het bij Gusti Leer nature-producten gebruikte leer is afkomstig van vrije uitloop dieren. Deze vorm van het houden van dieren kan tot gevolg hebben, dat de dieren soms krassen hebben opgelopen, die door struiken werden veroorzaakt. Tijdens het looien kan het gebeuren, dat op deze plekken gaatjes of onregelmatigheden ontstaan. Onopvallende, kleine gaatjes in het leer zien wij dan ook als natuurlijk en aanvaardbaar. Wij kunnen de artikelen, die voor het verzenden worden uitgezocht, niet beïnvloeden, dit omdat wij met externe verzend-dienstverleners samenwerken. We bevelen om deze reden aan, van een retour omtrent een dusdanig manco af te zien.

1

Onderhoud Gusti Leder studio producten

Wat kan ik doen, om mijn Gusti Leer studio-producten te beschermen?

Gusti Leer studio-producten kunnen met impregneerspray worden behandeld. Principieel worden voor de extra verzorging alleen producten gebruikt, die op het specifieke leer zijn afgestemd.

1
Waarom ziet het leren product er anders uit, dan op de productiefoto’s? (uiterlijk, kleur, vorm)

In principe zullen er geen al te grote verschillen tussen de Gusti Leer studio-producten en de afbeeldingen bestaan. Als dit wel een keer het geval zou zijn, bieden we onze excuses voor de mindere kwaliteit  afbeelding aan. Wij ontvangen graag per e-mail: info@gusti-leer.nl verdere informatie met betrekking tot dit ongemak. Bedankt!

1
Hoe kan ik mijn leren producten tegen water beschermen?

Als het Gusti Leer studio-product wordt behandeld als in de verzorgingsinstructies geadviseerd wordt, dan zou regen in principe geen invloed op het uiterlijk of op de kwaliteit van het leer moeten hebben. Ondanks dat, adviseren wij, de leren producten voor gebruik te impregneren en ze niet onnodig aan water bloot te stellen.

1

Terugbetaling en korting

Hoe snel wordt het aankoopbedrag in het geval van een retournering terugbetaald?

Normaliter betalen we het aankoopbedrag binnen 5 tot 7 werkdagen na ontvangst van de retour terug. Indien er in sommige gevallen toch vertragingen optreden, vragen wij hier je begrip voor. Om het proces te versnellen vragen we je erop te letten, dat je je gegevens juist en volledig op de retourbrief invult.

1
Krijg ik als handelaar korting?

Ja. Handelaren kunnen contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@gusti-leer.nl. Daar kun je informatie opvragen over de hoogte van de eventuele korting en over de vereiste verdere stappen.

1
Bestaat de mogelijkheid tot kwantumkorting?

Over het algemeen wordt er geen kwantumkorting verleend. Uitzonderingen daarop zijn aankopen van zeer grote aantallen van bepaalde producten.

In dergelijke gevallen bestaat de mogelijkheid om in aanmerking voor korting te komen. Graag verzoeken wij je contact op te nemen met onze klantenservice: info@gusti-leer.nl.

1
Antwoord niet gevonden?
Gebruik ons contactformulier om je vraag aan ons te stellen naar het contactformulier