Standaard verzending: 3,50 €
30 dagen herroepingsrecht

Veelgestelde vragen

Levering en verzending

Hoe snel wordt mijn bestelling verzendt?

De bestellingen worden direct verstuurd na ontvangst van jouw betaling. In geval van betaling via kredietkaart of PayPal en bestellingen op Amazon worden de bestellingen per direct verstuurd. In geval van overschrijvingen kunnen geen koeriersdiensten worden gekozen.

1
Hoe kan ik mijn bestelling bijhouden?

In de verzendbevestiging, die verstuurd wordt via mail, vindt je alle informaties over de verzending die je nodig hebt, om de bestelling bij te houden.

1
Leveringsadres

Er is helaas geen mogelijkheid om Pakstations, pakket winkels of postkantoren aan te geven.

1
Levertijd

Het zal 5-7 dagen duren voordat je jouw bestelling thuis hebt. De verzending van gegraveerde artikelen gebeurd binnen ongeveer 8-10 werkdagen.

1
Mislukte bezorgpoging - Wordt mijn pakket opnieuw verstuurd als het leveringsadres verkeerd was?

Onze klanten zijn verantwoordelijk om het juiste adres aan te geven. Als er fouten in de leveringsadres zijn, kan de klant de bestelling opnieuw plaatsen. De kosten worden betaald door de klant zelf.

1

Betaling

Hoe kan ik Gusti-Leer producten betalen?

Je kan op verschillende manier betalen. Je kunt kiezen tussen de volgende mogelijkheden:

  • PayPal
  • Visa
  • MasterCard
  • SOFORT Online bankoverschrijving
  • Vooruitbetaling via overschrijving
  • Automatische incasso
  • Kopen op rekening
1
Betalen met PayPal

Indien je kiest om met PayPal te betalen, wordt je tijdens het afrekenen direct doorgestuurd naar de PayPal website. Als je nieuw bent bij PayPal kun je je als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien je al een PayPal account hebt, kun je inloggen met je gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Op het moment van bevestigen, zal er een autorisatie worden uitgevoerd van jouw PayPal account. Hierna wordt je bestelling direct verwerkt. Zodra je je bestelling in ontvangst hebt genomen, zal het openstaande bedrag gecrediteerd worden van je PayPal account.

1
Betalen met Visa

Om te betalen met jouw Visa-kaart kan kan je in het afrekenen de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kun je op Visa klikken.

1
Betalen met MasterCard

Om te betalen met jouw MasterCard kan kan je in het afrekenen de betaalwijze "credit card" uitkiezen. In het veld voor het invoeren van je gegevens, kun je op MasterCard klikken.

1
Vooruitbetaling via overschrijving

Als u kiest voor betaling via overschrijving, sturen wij u de orderbevestiging per e-mail en onze bankrelatie. Het factuurbedrag kan binnen 14 dagen worden onder vermelding van de orde in gebruik naar de opgegeven rekening overgeschreven. Met de nieuwe Europese overschrijving duurt het maximaal een werkdag en een bij een overboeking bij uw bank maximaal twee werkdagen totdat wij uw betaling ontvangen. Zodra we dit ontvangen, wordt uw bestelling zo snel als mogelijk (meestal binnen 24 uur) verzonden. Als u niet tevreden bent met uw product, wordt het bedrag bijgeschreven op de bankrekening van waaruit u het geld overgeschreven heb

1
SOFORT bankoverschrijving

Geautomatiseerde vooruitbetaling per overschrijving en verwerking van uw betaling binnen een paar seconden. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na betaling met Sofort, ontvangt u een opwaardeercode per e-mail.

1
Automatische incasso

De elektronische automatische incasso is gemakkelijk en veilig. Je hoeft alleen jouw bankrekening aan te geven, van waaruit het bestellingsbedrag na één keer door PayOne kan worden ingetrokken. Het procedure is autimatisch geactiveerd voor vaste klanten bij Gusti-Leder.de. De bestelde artikelen worden direct verstuurd. Bij betaling via automatische incasso, de belasting van uw account vindt alleen plaats bij verzending van de goederen.

1
Kopen op rekening

Deze mogelijkheid wordt geboden door payolution GmbH. Houd er rekening mee dat de credit rating vereist is!
Bij aankoop op rekening leveren wij de bestelde artikelen gemakkelijk bij je thuis af en je kunt de goederen in alle rust controleren. Je ontvangt een factuur van ons en moet betalen via een bankoverschrijving binnen de periode die op de factuur staat vermeld. Als je iets wilt retourneren, trek je eenvoudigweg de waarde van het artikel van het factuurbedrag af en draagt het verschil over.

 

Let op! Helaas is het kopen via rekening momenteel om reden van technische problemen niet mogelijk! We werken al aan een oplossing. Bedankt voor je begrip.

1

Retour / ruiling / reparatie

Hoe kan ik een product terugsturen, en hoe wordt er vergoed?

De aankoop mag binnen 30 dagen worden herroepen zonder opgaaf van redenen. De ​​30 dagen beginnen op de datum waarop de laatste bestelling wordt aangenomen (z. B. in een gedeeltelijke levering). Zolang het product intact en met alle etiketten in de originele verpakking zonder sporen van gebruik is, zullen we het terugnemen, zelfs na het einde van de 30 dagen (bijv. als het een cadeau was). Onze annulering is hier te vinden: annulering.

1
Hoe retourneer ik artikelen?

 

Als je een product wilt terugsturen, heb je hier de mogelijkheid om het retourformulier te printen. Vul jouw gegevens volledig in en geef jouw klantnummer aan. Dit nummer vindt je ook in de verzendingsbevestiging.

Als je iets wilt retourneren, maak gebruik van dit Retourformulier

1
Wie betaald de retourkosten van mijn bestelling?

Retourzendingen uit Nederland kosten 3,70€ die worden afgetrokken van het terugbetaalde bedrag. Wij vragen je om dit aanbod waar te nemen in plaats van zelf stempelen. Als er geen gebruik wordt gemaakt van het aanbod, kunnen wij de kosten niet vergoeden.

1
Wie betaald de kosten van de verzending van een reclamatie?

Een reclamatie kan alleen na afspraak met de klantsupport geaccepteerd worden. In geval van een reclamatie, betalen wij de verzendkosten. Daarvoor is het bijgevoegde retourformulier te gebruiken. Wij vragen je om dit aanbod waar te nemen in plaats van zelf stempelen. Als er geen gebruik wordt gemaakt van het aanbod, kunnen wij de kosten niet restitueren.

1
Kan ik artikelen ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om artikelen te ruilen, maar natuurlijk kun je producten retourneren. Na ontvangst van het geretourneerde product zullen wij het aankoopbedrag terug te betalen. Terwijl kun je een nieuwe bestelling plaatsen. Op dit manier ontstaat ook geen lastig wachttijd door bewerking van de omruiling.

1
Mag ik enkelstuks retourneren?

Ja, je kan een enkelstuk binnen 30 dagen terugsturen. Klik op herroeping voor meer informatie. Producten die speciaal worden gemaakt voor klanten kunnen niet geretourneerd worden, bijvoorbeeld gegraveerd items.

1
Mijn Gusti product moet gerepareerd worden. Moet ik het terugsturen? Wie betaald de reparatie?

Ten eerste vragen we je om elke reclamatie bij het klantsupport aan te geven. Die biedt meestal een kosteloos reparatie door Gusti Leer aan. Is de aankoop meer dan 6 maanden geleden of er is een beschadiging veroorzaakt door onoordeelkundig gebruik van het product, kan een service vergoeding in rekening worden gebracht.

1

Aangepaste producten en gravure-artikel

Enkele en aangepaste producten

Kan ik individueel ontworpen tassen en lederen producten bij u bestellen?

Voor maatwerk is het mogelijk om op sommige items een gravure te maken. Voor elk item dat kan worden gegraveerd, verschijnt een knop "Graveren toevoegen" boven de knop Kopen in de winkel. Een gewenste gravure kan worden ingevoerd door op de knop te klikken.

1
Gravure Artikel Retoure

Kan ik een gravure-artikel retourneren als ik het niet leuk vind?

Helaas kunnen gravureartikelen niet worden geretourneerd omdat het een aangepast product is.

1

Onderhoud Gusti Leder nature producten

Wat kan ik doen, om mijn Gusti Leer nature-product te onderhouden?

De Gusti Leer nature producten kunnen met bijenwas worden behandeld. Als alternatief kan ook zonnebloemolie worden gebruikt.
Let erop, dat het vet bedachtzaam op het leer wordt aangebracht en dat het daarna goed wordt ingewreven. Het is zinvol, elk verzorgingsproduct op een onopvallende plek te testen. Door de behandeling met vet kan het leer nadonkeren.

1
Wat kan ik tegen de geur van mijn leer artikel doen?

 

Alle Gusti Leer nature-producten worden puur plantaardig gelooid en met olie gekleurd. Hiertoe worden uitsluitend plantaardige stoffen gebruikt.
De geur is een kenmerk van deze manier van looien. Alleen het regelmatig dragen en gebruiken van de producten zal op termijn de geur doen verminderen. Binnen 14 dagen zou de geur moeten zijn vervlogen. De vermindering van geur kan sneller worden bereikt als aan de buitenkant van het artikel voorzichtig leervet op basis van bijenwas wordt aangebracht. Het kan voor alle artikelen een aangename oplossing zijn, een geurzakje erin te leggen.
Het heeft geen effect op de geur van de producten als deze slechts  worden geventileerd.

1
Wat is de witte stof op het oppervlak van mijn leeren artikel?

 

In zeldzame gevallen komt het voor, dat op de Gusti Leer nature-producten witte vlekken te zien zijn. Dit zijn geen schimmels, maar talg (Ghee), die door de producenten voor de verzorging wordt gebruikt. Deze vlekken ontstaan, als het leer navet. Wij adviseren deze plekken licht te verwarmen en aansluitend met een microvezeldoek voorzichtig schoon te maken. Op deze manier kan het leer het vet beter opnemen. Daarna kan een voor het leer passend verzorgingsproduct worden aangebracht.

1
Mijn product heeft gaten/krassen, waarom?

Het bij Gusti Leer nature-producten gebruikte leer is afkomstig van vrije uitloop dieren. Deze vorm van het houden van dieren kan tot gevolg hebben, dat de dieren soms krassen hebben opgelopen, die door struiken werden veroorzaakt. Tijdens het looien kan het gebeuren, dat op deze plekken kleine gaten of onregelmatigheden ontstaan. Onopvallende, kleine gaten in het leer zien wij dan ook als natuurlijk en aanvaardbaar. Wij kunnen de keus van artikelen, die voor het verzenden worden uitgezocht, niet beïnvloeden, dit omdat wij met externe verzend-dienstverleners samenwerken. We bevelen om deze reden aan, van een retour omtrent een dusdanig manco af te zien.

1
Waarom ziet het leerproduct er anders uit, dan op de productiefoto’s? (uiterlijk, kleur, vorm)

Onze producenten zijn verschillende, kleine familiebedrijven. Hierdoor is het mogelijk, dat er kleine afwijkingen in kleur, vorm, klinknagel assemblage en binnenvoering voor kunnen komen. Het gaat hierbij om leerproducten die uniek zijn en met de hand worden gemaakt. In de productomschrijvingen van de artikelen in kwestie wordt er extra op gewezen. Onze artikelen zijn gedeeltelijk licht verschillend qua kleur, omdat ze op traditionele, plantaardige manier worden gelooid. Als het leer wordt gekleurd, gebeurt dit puur plantaardig met saffraan, peper en indigo. Daarna worden ze met plantaardige oliën ingevet.
Zowel tijdens het looien als ook tijdens het kleuren worden chroom en andere giftige toevoegingen weggelaten. Deze traditionele, plantaardige looi- en kleurmethoden geven onze artikelen, speciaal de tassen, een levendige Vintage-Patina qua kleuring en haptiek. Op deze manier krijgen de artikelen nooit dezelfde kleur en elk artikel is daardoor uniek in zijn soort.

1
Hoe kan ik mijn leerproducten tegen regen beschermen?

Regen heeft normaal geen invloed op het uiterlijk en de kwaliteit van leer. De producten worden vóór de levering nog een keer geolied. Dit is de beste bescherming. Ondanks dat, adviseren wij, de tassen en leerproducten niet onnodig aan water bloot te stellen.

1

Onderhoud Gusti Leder studio producten

Wat kan ik doen, om mijn Gusti Leer studio-producten te beschermen?

Gusti Leer studio-producten kunnen met impregneerspray worden behandeld. Principieel worden voor de extra verzorging alleen producten gebruikt, die op het specifieke leer zijn afgestemd.

1
Waarom ziet het leerproduct er anders uit, dan op de productiefoto’s? (uiterlijk, kleur, vorm)

Principieel zal het zo zijn, dat er geen al te grote verschillen tussen de Gusti Leer studio-producten en de afbeeldingen bestaan. Als dit wel een keer het geval zou zijn, bieden we onze excuses voor de mindere kwaliteit  afbeelding aan. Wij ontvangen graag per e-mail: info@gusti-leder.nl verdere informatie met betrekking tot dit ongemak. Bedankt!

1
Hoe kan ik mijn leerproducten tegen regen beschermen?

Als het Gusti Leer studio-product zó wordt behandeld als in de verzorgingsinstructies geadviseerd, dan zou regen principieel geen invloed op het uiterlijk of op de kwaliteit van het leer moeten hebben. Ondanks dat, adviseren wij, de tassen en leerproducten niet onnodig aan water bloot te stellen.

1

Terugbetaling en korting

Hoe snel wordt het aankoopbedrag in een geval van retour terugbetaald?

Normaliter betalen we het aankoopbedrag binnen 5 tot 7 werkdagen na ontvangst van de retour terug. Indien er in sommige gevallen toch vertragingen optreden vragen wij alvast je begrip hiervoor. Om het proces te versnellen vragen we je erop te letten, dat je je gegevens juist en volledig op de retourbrief invult.

1
Krijg ik als handelaar korting?

Nee. Wij verkopen onze producten direct aan onze klanten, niet via de tussenhandel.

1
Bestaat de mogelijkheid tot kwantumkorting?

Over het algemeen wordt er geen kwantumkorting verleend. Uitzonderingen daarop zijn aankopen met bedragen vanaf € 750,-.

In dergelijke gevallen bestaat de mogelijkheid om in aanmerking voor korting te komen. Graag verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice: info@gusti-leder.nl.

 

Indien je geen antwoord op je vraag hebt gevonden, stuur dan een mail naar info@gusti-leer.nl

1